piątek, 19 maja 2017

Prezent na dzień Matki

Za tydzień będziemy obchodzić dzień Matki.
Jak co roku głowiłam się co takiego podarować mojej mamie. Czego ta kobieta potrzebuje i z czego będzie najbardziej zadowolona. Tak już jest, że jak zaczynamy pracować i zarabiać, to zazwyczaj wszystko co potrzebujemy, sami sobie kupujemy. Trudno potem dorosłej osobie coś fajnego dać w prezencie.

Ja w tym roku poszłam trochę innym tropem i zamiast jednego dużego prezentu,zapraszam mamę do siebie i robię jej dzień relaksu. W planach są maseczki na twarz, dłonie i stopy. Wspólne dobre jedzonko, fajny film z kategorii takich lekkich i przyjemnych, no i oczywiście winko przy zapalonych świecach. Myślę, że taki wspólny dzień, będzie bardziej wartościowy od najdroższych prezentów, bo czas jest bezcenny. Przy okazji mama trochę zwolni, odpocznie i nie będzie myśleć o tym, co znów włożyć do gara, robiąc obiad.

czwartek, 20 kwietnia 2017

Nowalijki

Przyszedł ten czas w roku, że w sklepach pojawiły się moje ulubione nowalijki. Taka zielenina, napasiona nawozem i hodowana pod folią, bez dostępu do prawdziwych promyków słońca.
Czasem uczula, czasem jest niesmaczna, ale ja ją kocham i wyczekuje po zimie, jak łoś młodych pędów :)


Rzodkiewki, ogórki zielone, sałata, młoda cebulka to mój przepis na najbliższe śniadania. Do tego twarożek, zwykła kanapka czy na szybko skombinowana sałatka. Jest to swego rodzaju zaprawa, przed warzywami i owocami z letniego rzutu. Najgorzej jest od połowy jesieni, kiedy nawet marchew nie jest już zbyt smaczna. Niby można kupić produkty sprowadzane z drugiego końca świata, ale to już nie to samo. Co polski pomidor, to polski :)

wtorek, 30 czerwca 2015

Zielone masło

Zamiast nie zawsze zdrowych tłuszczy, którymi smarujemy kanapki, możemy użyć pokrojonego lub rozduszonego, dojrzałego awokado. Jest to zdecydowanie zdrowsza alternatywa, od każdej margaryny (utwardzone tłuszcze roślinne) oraz co poniektórych maseł (gdzie zawartość mlecznego tłuszczy wynosi trochę ponad 50% - a reszta to co?). Zresztą spór co do tego co jest niezdrowe- margaryna czy masło, trwa od lat. I co jakiś czas dowiadujemy się, że albo jedno, albo drugie nas truje.
Awokado (https://pl.wikipedia.org/wiki/Smaczliwka_wdzi%C4%99czna) to owoc, pełen kwasów oleinowych i potasu, także jego spożywanie nigdy nie zostanie uznane za rakotwórcze (chyba;)). Obniża poziom cholesterolu we krwi i reguluje nam ciśnienie. A przy tym jest całkiem smaczne, nawet na kanapce.


środa, 27 maja 2015

Recipe - zielone smoothie

Źródło: frushi.pl/wyciskarki-do-soku
To mój ostatnio najulubieńszy koktajl, którego przygotowanie nie zajmuje więcej niż 5 minut. Dobrze jest go po przygotowaniu mocno schłodzić lub dodać sporo kostek lodu.

Zielony szejk - składniki:
szklanka bardzo zimnej wody
szklanka szpinaku lub jarmużu
jedna pomarańcza (obrana, odpestkowana)
pół łyżeczki spiruliny
dwie łyżeczki białka w proszku (opcjonalnie, ja daję waniliowe)
szczypta cynamonu i imbiru

Wszystko wrzucam do blendera, zaczynając od najcięższych składników, zalewamy wodą, miksujemy. Ten green smoothie jest idealny na dobry początek dnia, kiedy na zewnątrz robi się już naprawdę ciepło.

czwartek, 21 maja 2015

Ćwiczenia

Jak to jest u mnie z aktywnością fizyczną?

By schudnąć, czy utrzymać formę, oprócz samej diety, trzeba się niestety ruszać. I to nie jest zbyt dobra wiadomość dla mnie, bo raczej jest kanapowcem okrutnym, niż fit lalą biegającą w legginsach.
Jednak by dieta i zdrowe odżywianie przyniosły oczekiwany skutek, muszę coś robić. Nie są to ćwiczenia z Chodakowską, czy Mel B. tylko raczej formy aktywności fizycznej, które ja akurat lubię. Bo całym kluczem do ruszania się jest to, by robić coś z przyjemnością. Jeśli będziemy się zmuszać czy to do areobicu, czy biegania, to długo na tym nie pojedziemy. W końcu przyjdzie ten dzień, że odpuścimy i tyle będzie z naszych ćwiczeń. Ja po krótkiej analizie tego, co tak naprawdę lubię robić, zostałam przy pływaniu i sumiennie 3 razy w tygodniu jestem na basenie. Całe szczęście, że mam blisko :) Do tego zapisałam się na zumbę, bo forma taneczna tych ćwiczeń, bardzo do mnie przemawia i odbywa się w grupie. A jak wiadomo w kupie raźniej ;) A kiedy mam wenę i jest ciepło, jeżdżę rowerem lub uwaga na rolkach - tylko ciemnym wieczorem i z dala od ludzi, bo w tym wieku to trochę wstyd ;) Czasem też od wielkiego dzwonu, robię brzuszki - tylko takie które nie obciążają mojego kręgosłupa, bo większość ludu wykonuje je po prostu źle.

poniedziałek, 11 maja 2015

Jak schudnąć czyli wszystko co powinnaś wiedzieć



Kilka moich rad, wynikających z własnych obserwacji, które dotyczą samego procesu odchudzania:

Wyrzuć wagę! Poważnie, ta menda będzie Cię tylko denerwować i demotywować. Schowaj ją do szafy głęboko, na spód.

Przestań liczyć kalorie - to strata czasu. Po prostu nie przesadzaj z ilością jedzenia, raczej skup się na jej jakości, tak by posiłki były wartościowe. Wówczas nawet jeśli nałożysz sobie troszkę więcej, a będzie to sałatka, to na pewno pięć kilo Ci nie przybędzie. Jedz kolorowo, im więcej kolorów tym posiłki będą bardziej urozmaicone.

Nie unikaj tłuszczu! Nie chodzi o boczek i smalec, tylko o dobrej jakości oliwę i oleje. Ich nieobecność w diecie, przyniesie więcej szkody, niż pożytku. Tylko litrami też ich nie używamy.

Postaraj się nie myśleć obsesyjnie o jedzeniu i o tym, że jesteś na diecie. Przygotuj sobie jakieś zdrowe podgryzacze, jeśli złapie Cię głód lub ochota na coś. Wówczas lepiej mieć pod ręką kilka opcji - suszonych owoców, orzechów, ryżowych krążków, niż lecieć do sklepu po czipsy czy batony. I pamiętaj o piciu, im więcej płynu, tym bardziej zapełniony żołądek i szczęśliwe nerki.

I teraz na koniec prawda objawiona - by schudnąć trzeba więcej spalić, niż się przyjęło kalorii. Bilans musi być ujemny. I tyle. Jeśli więcej zużyjemy energii, niż jej dostarczyliśmy, organizm zacznie tracić zbędne kilogramy. Trzeba więc ruszyć zad i wykazać jakąkolwiek aktywność fizyczną, choćby to miały być spacery. Ruch zwiększa spalanie, więc pomaga nam schudnąć.

wtorek, 5 maja 2015

Pomysł na śniadanie - jaglanka



Do smaku kaszy jaglanej trzeba się niewątpliwie przekonać. Jest to raczej mało znany smak. Oczywiście odpowiednio przygotowana kasza jaglana nie jest gorzka - co często się jej zarzuca.
Jaglanka podana ze świeżymi owocami na śniadanie - jest znakomitym początkiem dnia.

Do jej przygotowania potrzebujemy:
 około szklanki mleka (250ml) roślinnego czy zwierzęcego
1/4 szklanki kaszy jaglanej
plus jakiś słodzik - miód, cukier, ksylitol
szczyptę cynamonu
świeże owoce do podania

Do gotującego się osłodzonego mleka, dosypujemy dokładnie opłukaną kaszę i gotujemy około 10 minut, do uzyskania pożądanej konsystencji.
Nakładamy do miseczki, posypujemy cynamonem i pokrojonymi owocami. Zjadamy.